En stor sanning om mig själv!

Jag har gått ner alldeles för mycket i vikt på dem senaste månaderna!..
Jag har vägt ca 50kg sen gick jag ner till 42-43kg & det är så många som har frågat varför jag går till doktorn så ofta osv osv.. För när jag började med min ADHD medecin så fick jag mat biverkningar, jag kunde klara mig på en macka på en dag och vara mätt typ? Och pga att jag gått ner så mycket och har fått äckligt smala armar & tunn i ansiktet. Jag mår dåligt av det själv när jag tänker på det! Det är inte fint att vara pinn smal? Det är inte fint att se grovt mycket av ryggraden? Det är inte snyggt att ha smala armar? Jag skäms över att jag velat banta & gå ner i vikt? Det jag vill helst av allt är att gå upp i vikt, jag har nu lyckats gå upp ett halvt kilo på 3 veckor nu väger jag 44kg och innan 43,5kg (åker till min doktor lite mer än 1 gång i månaden..) mitt mål är att gå upp till 50kg & att skaffa lite kurvor!! Min doktor gav mig tips till att gå upp i vikt. Mamma använder nu vispgrädde i mat & röd mjölk och mycket smör, dvs, sånt det är mycket fett i! Och med hjälp av det har jag lyckats att gå upp 0,5kg & det är jag skit stolt över för jag alltid åkt dit och gått ner.. :(

Nu behöver jag era tips & idéer kring detta!
Har du något bra tips att gå upp i vikt?
Finns det något speciellt man kan göra/äta?
Finns det någon mer som ha samma problem som mig?..
HJÄLP MIG,PUSS!








Kommentarer
Postat av: Johanna <3

Det är bra ebba! Du är väldigt smal och du kommer bli mkt snyggare än vad du redan är med lite kurvor! :) love you! <3

2012-02-28 @ 23:46:56
Postat av: THERESE ISABELLE

Shit du lever i en dröm enligt mig, jag skulle göra allt föratt få en sån kropp.. Men det är fel att äta mer smör osv, utan ta stället större portioner med mycket kolhydrater och kalorier :)

2012-02-28 @ 23:47:47
URL: http://thereseisabelle.blogg.se/
Postat av: Canan Zanyar <3

http://cananzanyar.blogg.se

FRÅGESTUNDEN (svaren) är ute nuuu CHEECKa ;)

Fail i slutet xD

2012-02-29 @ 00:14:05
URL: http://cananzanyar.blogg.se/
Postat av: Anonym

tja tja :) väger lika myckewt har jätte svårt gå upp i vikt har stannat på 45

2012-02-29 @ 00:45:23
URL: http://prieduls.blogg.se/
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

Hoppas ni fått en toppen tisdag! :)

2012-02-29 @ 00:45:56
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: Emma

Fy, jag vet hur det är att inte trivas med sin kropp och det är hemskt, jag vet!

Men mitt tips är att försök äta mer bröd, pasta och ris (sånt som det är mycket kolhydrater i) och fortsätt äta mycket smör, fetare mjölk och grädde som du gör! :)

För både mycket kolhydrater och mycket fett gör tillsammans att fettet lagras bättre i kroppen och sätter sig på snygga ställen ;)



Hoppas det går bra och du får den kroppen du vill ha! :)

2012-02-29 @ 00:58:21
Postat av: emma

Hej Ebba!

Jag har precis samma problem som dig, och jag har alltid haft svårt med all mat sedan barnfödsel, jag är 17 snart 18 år och skäms så oerhört mycket över min kropp... Men det bästa du SKA göra är att äta mycket och ofta i små portioner, tex en dag: frukost när du vaknar, någon frukt eller någon drick yogurt innan lunch, sen äter du lunchen efter det så tar du en macka eller drickyogurt och sen mellis när du kommer hem från skolan. Efter mellis äter du kvällsmat runt 6-7? Och innan du går och lägger dig tar du någon macka eller dylikt.

TESTA och du kommer gå upp i vikt, det lovar jag dig!!

kram på dig!

2012-02-29 @ 10:41:16
Postat av: Deborah ❤

Jag har typ problemet att gå upp i vikt... Fast jag inte äter nåt? Nu väger jag typ 57 (gått upp typ 4kg på en vecka.. Wtf?).. Så vill gärna ha tips om hur man gör för att gå ner i vikt (Vill väga typ 49-52kg)..



Mitt tips till dig är att när det är lov och man ska götta sig lite: Köp chipsen Pringles. Och ät sent på helgerna.. Då går man lätt upp nåt/några kilon. Det vet jag! ;)

2012-02-29 @ 10:53:11
URL: http://debbiesfoto.blogg.se/
Postat av: Ida

Gud vad smal du är!

Jag vet hur det känns, jag väger 27-28 o går i femman...

Lycka till!

2012-02-29 @ 11:28:52
URL: http://nattstad.se/iddehh
Postat av: Denise 22 - mamma till Kevin 6

Tränar du någonting? För träning gör så att man ökar matlusten och samtidigt bygger du muskler som gör att du får mer kurvor. Nu betyder det inte att du ska träna så att du blir en Body Builder, utan bara så att du trivs med dig själv och kan äta regelbundet :)



Kram!

2012-02-29 @ 15:19:18
URL: http://familyportrait.blogg.se/
Postat av: Fannie

Okej nu är jag den enda som klagar på hur du uttryckt dig då..

Men vissa kan inte hjälpa att dom är smala, att deras ryggrad syns mycket eller att dom har smala armar.

Jag är grymt smal och jag KAN inte gå upp i vikt.

Så jag tar faktiskt åt mig när du skriver så, för om det är något jag mår dåligt över så är det för att jag är så jävla smal.



Tänk på att när man kränker tjocka så är man elak, men man kan kränka smala människor utan att vara ett dugg elak, fast egentligen är det lika elakt att skriva sådär om smala människor.

Du skriver inprincip att man är ful om man är smal, go brud.

respektlös.

2012-02-29 @ 21:51:19
URL: http://googleitbiitch.blogg.se/
Postat av: Nathalie

har samma problem

2012-03-01 @ 17:30:01
URL: http://naaattaaas.blogg.se/
Postat av: En kille på din skola :D

Har samma sak men en skit bra grej som funkar för mig som tar `medikinet`är att inte ta tableten på helger och sånt. det kommer att hjälpa dig. sen är det inte fel för dig att ha bregot på mackan det är bra för dig. sen kan du ta en påse chips om du kan. ät innan du går och lägger dig igen då har nog tablet slutat att verka. hoppas det hjälper!!

:D

2012-03-02 @ 21:54:54
Postat av: jennelie

jag har en slags av ätstörningar, matångest.

jag vill gå upp i vikt , samtidigt inte.

Jag är ständigt rädd för att bli fet, men samtidigt vill jag inte ha sånna där smala armar.

Skulle vara kul om vi kunde peppa varann, maila gärna på någon av mailadresserna, krram!

2012-03-02 @ 22:06:31
URL: http://jenneliedanielssons.blogg.se/
=

Kommentera här!

Alla har ett namn, skriv ditt:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback